Wybieramy ladę promocyjną

Mówi się czasem, że kupujemy oczami. Ma to sens, biorąc pod uwagę fakt, jak duże znaczenie w sprzedaży produktów ma ich odpowiednia ekspozycja. Czasy, kiedy półki miały uginać się pod ciężarem towarów, odeszły już w zapomnienie. Dzisiejsi sprzedawcy zdają sobie sprawę, jak powinna wyglądać właściwie zaaranżowana półka czy lada, aby przynieść korzyści sprzedawcy oraz ułatwić zakupy klientowi.

Kiedy zastosować ladę promocyjną?

lada promocyjnaDzisiejsza ekspozycja towarów powinna opierać się na minimalizmie. Badania wskazują, że ekspozycja dwóch egzemplarzy tego samego produktu potrafi zwiększyć sprzedaż nawet o 23%, podczas gdy ekspozycja czterech produktów pozwala osiągać wyniki na poziomie tylko 14%. Warto zatem odpowiednio przemyśleć kwestię wystawienia towarów w swoim sklepie. Wszystko oczywiście zależy od tego, co oferujemy swoim klientom. Jeśli są to produkty spożywcze, dobrym wyborem poza tradycyjnymi półkami może okazać się lada promocyjna. Pozwoli ona na ekspozycję wybranych produktów, które aktualnie są tańsze albo zasługują na szczególną uwagę klientów. Na takim elemencie możemy także wyeksponować produkty do degustacji, dzięki którym klient będzie mógł poznać nowe smaki albo utwierdzić się w wyborze danego produktu. Działa wówczas także reguła wzajemności – klient dostał coś od nas, więc będzie czuł się zobowiązany, aby odwdzięczyć się i zrobić zakupy w naszym sklepie. Cena takiej lady zależy od jej jakości i zastosowanych do jej wykonania tworzyw, jednak nie jest to koszt nadzwyczaj wysoki.

Właściwa ekspozycja towarów na półkach przynosi wymierne efekty sprzedażowe i jest to podstawowy element marketingu. Aby nie popełniać błędu, należy przestrzegać kilku prostych zasad, które zarówno ułatwią zakupy naszym klientom,a w konsekwencji przełożą się także na zwiększenie obrotów.